Peuteropvang

Vanaf 2 jaar kunnen kinderen terecht in onze 0-groepen op peuteropvang ‘Hummeloord’.
In de peuteropvang heerst een rustige sfeer, waarin kinderen worden uitgedaagd om ontdekkingen te doen, te spelen en te leren.
De kinderen komen twee, vier of vijf dagdelen per week naar de peuteropvang. U betaalt hiervoor een inkomensafhankelijke bijdrage. U kunt hier eventueel ook kinderopvangtoeslag voor aanvragen.

Er wordt nauw samengewerkt tussen de medewerkers van de peuteropvang en de medewerkers van de kleutergroepen om de overgang van peuteropvang naar basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen. De peuter- en de kleutergroepen werken bijvoorbeeld met hetzelfde lesprogramma: Piramide. Dat betekent onder andere dat zowel op de peuteropvang als op de PWA aan dezelfde thema’s wordt gewerkt, uiteraard op verschillende niveaus.

Ouders worden veel betrokken bij de peuteropvang. Zo is er iedere morgen en middag samenspel. Dit is een moment waarop de ouders in de gelegenheid worden gesteld om even met hun kind te kunnen spelen. Daarnaast wordt er regelmatig gevraagd om uw betrokkenheid bij activiteiten. Ook zijn er regelmatig gesprekken over de ontwikkeling van uw kind.

Bent u op zoek naar meer informatie over onze peuteropvang? Kijk dan op deze website eens in het informatieboekje. Daar leest u meer over onze manier van werken.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.
Juf Jacquelien en/of juf Rosa, tel: 010-4820600.

Download hier het informatieboekje van de peuteropvang:
Infoboekje Peuteropvang Hummerloord 2023-2024